Известие

Collapse
No announcement yet.

Мистерията на алтернатора

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Мистерията на алтернатора

    Здравейте колеги, от както взех колата преди година имам любопитен проблем, който не мога да установя на 100%.

    Алтернаторът зарежда, но не както ми се иска. Волтажът сутрин преди да съм пуснал 200 консуматора е що-горе ОК (13., но когато загрее колата, пуснат се всички перки на климатика, охлаждащите, фарове, радио и т.н. напрежението пада до 13.2 в движение и 12.6 на място. Знам, че шестаците заради бавния си празен ход често имат леееко занижен волтаж, но този не ми се струва ОК.

    Ясно е, че всеки би казал "ми пич алтернаторът ти е фира, ремонтирай го". Да де, обаче го свалях преди няколко месеца, изглежда като нов, има четки, всичко е перфектно. Носихме го на стенд и там държи заветните 14.4, като го товариха с 2 големи перки.

    Мисля да го сваля пак и да гледам внимателно този път. Дайте предположение - реле регулатор, диоден блок ? Нещо друго. От приятел имам 2 счупени (преебани шайба и намотка, които не ме късаят) алтернатора от либра със същата електроника и спокойно мога да взема каквото е нужно, но ще съм благодарен за насоки.

    Благодаря предварително!

    П.П. Може ли някой друг с V6 автомат да си замери тоците на рпазен ход при загряла кола с климатик и фарове как са, да не се окаже, че търся проблем а си е особеност на колата.
    Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

  • #2
    Колко време държиш уреда закачен когато мериш?
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Минута - две... пробвах в моторния отсек, пробвах на акумулатора, в запалката (всичко това с мултицет). За да избегна потенциална грешка от уред пробвах и със софтуер и кабел през буксата за диагностика. Данните съвпадат с незначително отклонение от стотни от волта.
      Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

      Comment


      • #4
        Намери в 33 раздела темата за динамото!
        Там сме го описали много добре!
        Веднага ти казвам, че проблема ти е липсваща фаза, тоест пробил диод или намотка или хлабав ремък!
        Няма мистерия!
        В темата ще намериш и как и какво да мериш, та да знаеш какво става!
        успех!
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          Благодаря колега. Не съм намерил явно правилните, защото търсих алтернатор и реле регулатор и т.н., не динамо... пробила намотка и т.н. не звучи весено, дано да е диод (диоден блок) направо го сменям с блока от либровия алтернатор и така. Ремъкът 100% не е хлабав.

          EDIT: Изчетох темата, май повече се карате там за ИзфорЦирането при мен лампа не светва, колата си е така от месеци и работи ок, но не ми харесват просто волтажите. Имах и идея да не е просто някой кабел, който не прави добра връзка и не пренася винаги достатъчно ток. Спирам с разсъжденията, защото ще се оспами темата бързо бързо, а не това е целта.
          Last edited by duronman; d.m.y г., 21:36.
          Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

          Comment


          • #6
            Остави уреда закачен поне 5- 10 минути и наблюдавай как заряда постепенно се покачва. Пиши как е.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Най правдоподобно обяснение, според мен е това, което Иво казва за липсваща фаза.

              Едно от важните неща, които трябва да установи проверката на стенд е именно това. Това, че ограничава напрежението на 14 волта може да се установи и без да се сваля алтернаторът от колата.

              Това проверено ли е?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от duronman Покажи съобщение
                Благодаря колега. Не съм намерил явно правилните, защото търсих алтернатор и реле регулатор и т.н., не динамо... пробила намотка и т.н. не звучи весено, дано да е диод (диоден блок) направо го сменям с блока от либровия алтернатор и така. Ремъкът 100% не е хлабав.

                EDIT: Изчетох темата, май повече се карате там за ИзфорЦирането при мен лампа не светва, колата си е така от месеци и работи ок, но не ми харесват просто волтажите. Имах и идея да не е просто някой кабел, който не прави добра връзка и не пренася винаги достатъчно ток. Спирам с разсъжденията, защото ще се оспами темата бързо бързо, а не това е целта.
                Все пак, това е раздела за 33-ки!
                Така, че не се впечатлявай, че се караме!
                Това си ни е изказа!
                А и технологично нашите динама са пълно гюбре.
                Схемата обаче е същата и проблемите и симптомите са същите
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Аз пък силно препоръчвам да си прегледаш всички плюсови връзки,от отпред до отзад,премери какво напрежение излиза директно от алтернатора и ще разбереш за какво говоря.Като цяло при 166 е сбъркана цялата схема на плюсовото захранване на колата,с дългите си кабели и множество връзки.

                  П.С.Скоро един познат имаше проблеми с автомата на 2.4 Мжет,и като пооправихме доста плюсови връзки,постигнахме почти 1 волт разлика нагоре и колата се оправи .
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Имах същия проблем с 164-та. Докато е студена ковеше 14,5В и не мърда и почне ли да загрява мотора напрежението падаше на 13-13 и малко. На стенда алтернатора беше перфектен. Смених 2 регулатора и не се оправи положението и накрая си взех алтернатор ІІ-ра употреба и заспаха нещата. Закачи мултицета докато е студена, пусни няколко постоянни консуматора и следи напрежението докато загрява мотора. На 166-та напрежението е 14,3в, а с доста консуматори пада на 14в, не е автоматик, но предполагам, че алтернаторите са еднакви.
                    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                    Opel Astra J
                    ex:
                    Alfa Romeo 164 2.5TD
                    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                      Аз пък силно препоръчвам да си прегледаш всички плюсови връзки,от отпред до отзад,премери какво напрежение излиза директно от алтернатора и ще разбереш за какво говоря.Като цяло при 166 е сбъркана цялата схема на плюсовото захранване на колата,с дългите си кабели и множество връзки.

                      П.С.Скоро един познат имаше проблеми с автомата на 2.4 Мжет,и като пооправихме доста плюсови връзки,постигнахме почти 1 волт разлика нагоре и колата се оправи .
                      и аз си мисля че е от лоша връзка. най-лесно е да се измери потенциала между + на акумулатора и изхода на алтернатора. веднага ще се види колко волта се губят по трасето.
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря за идеите колеги, ще проверя всичко. За сега, това което описва Boby ми звучи най-близко по симптоми, но само разглабянето ще покаже.

                        Много е криво мястото на клемата на алтернатора, но тия дни ще разглобя, като имам време и ще пиша. Странно е, че колата я карам така от почти година и винаги пали от един оборот и никога не е клякал акумулатора, но вероятно и това ще стане... а при автомат това е много, много лошо
                        Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                        Comment


                        • #13
                          Премери на акумулатора дали ще пада напрежението докато загрява без да си играеш да разглобяваш.
                          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                          Lancia Kappa JTD '98 -

                          Comment


                          • #14
                            Карах 10км само днес. Първите 2 14.3, после плавно пада до 13.2 и дори 12.9 на празен ход. Консуматорите не ифраят почти никаква роля. В покой на загасена кола акумулаторът е едва 12.2.
                            Alfa Romeо 166 2.5 V6 Sportronic, EX: Lancia Lybra Comfortronic 5.20, Ex: Lancia Kappa Power Drive 5.20

                            Comment


                            • #15
                              На моята 156 2.5 напреженията са също по-ниски от стандартните. Вече не помня точни стойности, но като ги мерих се бях притеснил. Може да е проблем с инсталацията , може и да не е . Казвали са ми за по-малка шайба на алтернатора , която може да оправи положението.
                              Като купих колата беше с някакъв акумулатор, който не си знаеше годините , видимо доста по-малък размер от този който трябва да бъде.И логично скоро след това умря. Но колата не ме остави. Като завъртях ключа умря таблото , стартера не помръдна дори, но аз задържах ключа в тази позиция и след 2 секунди се чу стартера как едва едва мръдна но пък това беше достатъчно колата да запали. Премерих го и беше под 11.5 волта ...
                              Купих нов акумулатор , точно какъвто трябва да бъде.
                              2,5 години след това нямам проблем с акумулатора, не е свалян за дозареждане.
                              Имал съм други коли с перфектни напрежения ииии всяка зима съм им свалял поне по веднъж акумулатора да го дозареждам.
                              Мнението ми е че 6таците не са замислени да бъдат слагани в градски коли за задръствания...
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X